donderdag, april 01, 2010

Gooi 3 - Eemland

Wedstrijd verslag van 3e team.

Uit tegen Eemland werd omgezet in "thuis" tegen Eemland, dit kwam beter uit i.v.m. hun 1ste team dat in Amersfoort kampioen zou kunnen worden.(dat zijn ze ook geworden, proficiat).

Het was voor mij ook een hele speciale dag want dit zou de laatste competitiewedstrijd voor mij gaan worden. Ik heb namelijk besloten te stoppen met rugby.

Eemland was niet helemaal compleet en heeft bij ons wat kunnen lenen.

Na een lekkere warming-up werd ik ook nog tot Non Speaking Captain gebombardeerd en dat viel niet mee.(respect voor de captain).

We begonnen de wedstrijd een beetje rommelig maar langzaam aan kregen we grip op het spel.

De eerste try was een push-over try vanuit een scrum en dat gaf een goed gevoel. Maar…

Het antwoord van Eemland kwam heel snel want zij scoorden een try onder de palen.

Vervolgens ging het een poos gelijk op waarna het Gooi weer kon scoren……(hoe en wie ben ik even kwijt). De scrums werden goed gewonnen en er werd flink geveegd. We speelden vaak nog wat te gehaast en raakten daardoor de bal regelmatig weer kwijt.

Net voor de rust was er nog een nare blessure van een Eemlander waar een hele colonne ambulances aan te pas moest komen.

De 2e helft zou hierdoor wat korter zijn dus moest het gas er nog even flink op.

Dat gebeurde dus ook. Al met al was het een lekkere sportieve pot geworden.

Tien minuten voor het eind werd ik gewisseld en mocht ik door een erehaag van rugby maten het veld verlaten. De eindstand werd 24-17 en dat betekent dat we zelfs vierde in de competitie zijn geworden.

Het seizoen zit er op, we krijgen nog een paar toernooien en de sevens.

Volgend seizoen sta ik langs de lijn om de verrichtingen van het fameuze derde team te bewonderen.

Bake II.

Geen opmerkingen: