maandag, mei 07, 2007

Nederland - België

Daar sta je dan Zaterdagochtend om 10:00 uur in Leuven. In de afgelopen 48 uur heeft het afzeggingen geregend, om allerlei redenen, maar niet de goede natuurlijk. Gaan wij met DRIE man de RC Leuven vertegenwoordigen in Naarden? Telefoontje naar Frans en Erik:"dondert niet, gewoon komen. We maken er een gezellige dag van". Mijn kompanen Stephan en Wout gaan er ook voor.

En zo werden we dus als twee-en-een-halve Belg door 't Gooi ontvangen. En .......met open armen. Voor mij en mijn medespelers toch weer een heerlijke ervaring.
Zonder veel moeite verdelen alle aanwezige spelers zich over de twee teams. 't Gooi in het bekende marineblauw/koningsblauw en RC Leuven........enfin bekijk de fotos maar.

Over de wedstrijd kunnen we kort zijn. Lekker veel ruimte, niet al te hoog tempo, regelmatig scoreverloop en een ref, die veel op voordeel fluit. Wat wil je nog meer.

Belangrijk kontrast met de wedstrijden in Leuven. Onze zuiderburen zijn zeer welopgevoed en houden zich in het algemeen (verbaal) vrij rustig. Als, dan drukken zij zich vrij gematigd uit. Getuige de opmerking van mijn kompaan Stephan, die meende dat "er wel erg veel animo was op het veld". Wat hij bedoelde te zeggen was: "Wat een stelletje ontzettende ouwehoeren".

Mannen, dat is een bekend trekje van het derde, maar ook een bekend trekje is de enorme gastvrijheid. De ontvangst en de erkenning voor drie doorzetters was enorm. De sfeer en de verzorging ronduit geweldig. Ik ben ervan overtuigd dat Stephan en Wout met een zeer positieve indruk van onze club, en het derde in het bijzonder, terug zijn gekomen in Leuven. Zelf was ik gewoon ontzettend trots op mijn hollandse cluppie.

Ik hoop dat jullie in de opzet slagen om er een jaarlijks terugkerend toernooi van te maken voor "de putjes van iedere club", en dat RC Leuven dan beter vertegenwoordigd zal zijn.

Bedankt en tot zaterdag in Oisterwijk,
de Dorre.

Geen opmerkingen: