dinsdag, september 09, 2008

Nagekomen beschouwing toernooi Wageningen

Aangezien er al twee duidelijke verslagen van het toernooi op het weblog staan, en ook Eric zijn impressie reeds heeft gegeven heb ik weinig toe te voegen, toch vind ik het wel op zijn plaats om even een kort berichtje te posten, het was immers mijn debuut bij het illustere derde team.

Zondag was het dan eindelijk tijd om na de vele verhalen tijdens en na de trainingen de echte mannen op het veld aan het werk te zien. Over de wedstrijden zal ik niet verder uitwijden, het verloop en de scores zijn inmiddels bekend....

Ik heb echter nog wel een paar kleine observaties:

1) De studie financiering moet omhoog, de huidige generatie studenten lijkt mij dusdanig fit dat het onmogelijk is dat zij nog voldoende in de kroeg staan. Een financiele boost middels studie financiering kan deze trend wellicht doen stoppen en de studenten terug de kroeg in krijgen. Dit zal ons meer kansen geven op het veld.

2) Rugby is nog steeds een contactsport, ondanks onze heerlijke trainingin waarin contact te allen tijden gemeden lijkt te worden (behalve door Jeroen de Joode dan...), blijkt het in de wedstrijd opeens toch onderdeel van het spel. Uitzonderingen daargelaten leek dit voor idereen toch wel even flink wennen, en zoals reeds te lezen in het verslag van Eric, ging menigeen hieraan ten onder.

3) In aanvulling op de eerder gedane uitspraak van Ralp J. "40 man maakt nog geen 15 rugbyers" kunnen we nu denk ik toevoegen "met 18 rugbyers speel je nog geen toernooi" Aangezien we de laatste wedstrijd toch echt neit konden spelen.

4) Naarmate de vermoeidheid groter werd werd er meer geluld in het veld, zeg maar in de hoop dat praatjes toch gaatjes vullen, of dat je dan op z'n minst de ref de schuld kan geven. Vanuit de Rotterdamsche school ben ik toch wat meer gewend aan het geen woorden maar daden principe, maar misschien dat dit de Gooische variant is (ik zal deze obervatie blijven testen gedurende het seizoen.....)

5) In navolging op het voorgaande punt heb ik ook nog een vraag, Hoe komt het dat iedereen (zegt) veel verstand van Rugby heeft (te hebben), maar dat iedereen toch wat anders zegt?

5) Wat is het toch mooi om op Ma. met een trekkend been op kantoor te lopen en dan al die verbaasde gezichten te zien als je zegt dat dat van het Rugby is.

6) Na bovenstaande (veelal) kritische observaties, moet toch vooral gezed worden dat ik onder de indruk was van het pelzier en de inzet van alles spelers. Simpel gezegd stond iedereen gewoon als een jonghe hond in het veld, maar dan met veel ervaring.

Ik heb zelf in elk geval ook met veel plezier op het veld heb gestaan, veel dank aan alle spelers voor de welkome ontvangst en de (meestal) opbouwende commentaren., ik heb er veel van geleerd. Ik zal het blauwe shirt met trots dragen (en al zeg ik het zelf, het staat met goed..), en vertrouw erop dat dit toernooi een goede start was van een mooi seizoen, waarin uiteindelijk de ervaring van de vele spelers de doorslag zal kunnen geven om veel mooie potten te winnen.

Als laatste nog veel sterkte aan Martijn! Hoop dat we je in elk geval binnekort weer langs de lijn (of ad bar) kunnen begroeten.


Met Ovale groet,


Guido Stein

Geen opmerkingen: