vrijdag, januari 27, 2012

iedereen Man of the Match

Omdat we allemaal man of the match zijn, neem ik aan dat iedereen een stukje schrijft. Ik speelde op 14 en mijn verslag gaat dan ook over de nummer 15.

Allert had de eer om deze belangrijke wedstrijd op de nummer
15 positie te spelen. Erik-Jan had dit donderdag al voorzichtig kenbaar gemaakt,
zodat Allert de code C-5, het vangen van kicks en try-saving tackles nog volop
kon trainen. Dit laatste was uiteindelijk zondag in zijn geheel niet nodig, daar
de gehele lijn goed naar voren verdedigde en hierdoor Cas geen enkele
line-aanval kon opzetten.

Kicken deden ze ook al niet en de C-5 heb ik enkel bij
de warming-up horen callen. En tja, dan heb je zo fanatiek getraind en dan.....
tja dan ga je gewoon als Foolback volle bak mee in elke 3/4 aanval. Van de oude
meester moet hij de dummie-pase hebben afgekeken, want ik weet zeker dat Houba
vol trots was geweest over je uitschuifbare armen, die 360 graden draaiden,
waarna de line van Cas helemaal tureluur was.

Ook het feit dat de tegenstander met 2 man een body-check nodig heeft om je tot stoppen te dwingen deed mij deugt. Dat de ref dit niet op waarde weet te schatten mag voor zich
spreken, maar een penalty-tegen was toch niet echt terecht. Maar dat deerde je
niet, want daarvoor had je ons al op voorsprong gezet met een prima loop-actie
en dito try. Het was me een genoegen je te kunnen ondersteunen vanaf de wing in
die gevallen dat er toch een bal doorheen kwam, maar ook hier was mijn collega
Winger, nr 11 Berend, the running machine, immer aanwezig om de zaak achterin
goed schoon te houden.

Ik ben benieuwd Allert of jij hebt kunnen zien wat ze bij de
Forwards allemaal deden, want aan jou de eer om de wedstrijd van de nr. 1 te
beschrijven (daarna tellen we op, want anders begrijpt de front-row het niet
meer)....

Tot donderdag!
Winger van Munnen

Geen opmerkingen: