woensdag, maart 16, 2011

Gooi 3 - Castricum 3 (14 - 23)

Door privé afspraken moest ik vrij snel naar huis na de wedstrijd Gooi 3 tegen Castricum 3. Daarnaast had me ook voorgenomen deze wedstrijd snel te vergeten. En me te focussen op de wedstrijden die nog gaan komen en natuurlijk op de mooie trip die in het verschiet ligt. Echter maandagochtend verblijde Eric mij met de mail dat ik MotM geworden was.

Het begon allemaal zo goed, zondagochtend lekker weer met een mooie pot op het programma, spelen tegen Castricum. Hadden we nog een appeltje mee te schillen, uit verloren kwam voornamelijk door veel uitvallers van de Z-electie. Castricum 3 waren in mijn herinnering wat oudere mannen met een paar jongere gastjes. Bij de Poort aangekomen bleek het hele team een verjongingskuur te hebben ondergaan of Castricum 2 had geen wedstrijd. Maar uiteindelijk maakt dat ook helemaal niet zoveel uit.

De warming up was prima, van verschillende teamgenoten een peptalk gehad en we wisten waar we zondagochtend voor op deze aardkloot waren gezet. Als een tsunami over Castricum heen rollen.

We begonnen prima aan de wedstrijd, pakten veel meters speelden regelmatig op de helft van de tegenstander en het voelde goed. Na ongeveer een kwartier komt dan het Z-electie syndroom om de hoek kijken. Uit het niets scoorde Castricum 3 keer achter elkaar, en we staan erbij en kijken erna. Vervolgens gaan wij eens nadenken en gaan spelen op basis van onze kwaliteiten en dan zie je dat stand zelfs bijna gelijk aan het worden is. We waren gewoon lekker aan het ballen.

En dan plotseling is daar de frustratie, over de tegenstander over de referee vaak terecht en iets minder vaak niet terecht. Maar uiteindelijk zijn we niet meer bezig met rugby en de tegenstander maakt daar slim gebruik van. Er moeten mensen uit en vervolgens spelen we met 13 tegen 15 en scoren wij niet meer.

Einde wedstrijd en verloren.

Ralph sloot af met de zin "deze wedstrijd hebben we van ons zelf verloren, niet van Castricum en niet van de referee". En na een nacht slapen ben ik daar wel mee eens.

Bronno MotM

Geen opmerkingen: